De 15 meest gestelde vragen aan PromoCat

Aangevuld met onze antwoorden.

1. Hoe worden de artikelen per supplier ingedeeld naar categorie?

Voor het beste resultaat zet PromoCat elke product handmatig in de juiste categorie. Dit geldt voor alle nieuwe suppliers en productupdates.

2. Wie kiest mijn suppliers?

PromoCat is 100% onafhankelijk en objectief. Je kiest daarom helemaal zelf met welke suppliers je wilt gaan samenwerken. Tussentijds veranderen van supplier? Dit regel je eenvoudig via Mijn PromoCat.

3. Mijn supplier zie ik niet. Wat nu?

Via Mijn PromoCat staat de mogelijkheid om nieuwe suppliers aan te melden. Vervolgens vragen we je informatie van deze supplier in te vullen. PromoCat neemt dan contact op met deze supplier en zorgt ervoor dat de productinformatie wordt toegevoegd aan jouw shop. Hiervoor hoef je zelf verder niets te doen.

4. Kan ik ook eigen producten toevoegen?

Ja dat is mogelijk. Via Mijn PromoCat zie je de optie: Eigen producten toevoegen. Gebruik het format van PromoCat en start met het uploaden van jouw eigen productlijsten en productfoto’s. Als dit geüpload is krijg je een overzicht van al deze producten. Vervolgens kan je deze nog bewerken (bijvoorbeeld foto’s toevoegen of omschrijvingen bijwerken). Als je helemaal tevreden bent klik je op goedkeuren en de producten worden geüpload in de shop die je hiervoor hebt geselecteerd.
 

5. Welke artikelnummers worden getoond op mijn shop?

Je kunt ervoor kiezen om de artikelnummer van jouw suppliers op de shop zetten. Dit is handig als je ook werkt met een gedrukte catalogus. Een klant kan dan gemakkelijk het artikelnummer zien bij een product. Je kunt er ook voor kiezen dat je eigen artikelnummers op de shop toont. Het voordeel hiermee is dat klanten niet online kunnen gaan vergelijken via internet. Je klant kan wel zoeken op deze artikelnummer op de shop.
 

6. Kan ik zelf de marges bepalen per supplier?

Ja. Je kunt per supplier je eigen marge bepalen. Dit kan je invullen per staffel van de supplier of op basis van prijs. Dat je bijvoorbeeld de prijzen van 1 tot 2 euro een andere minimumafname bepaalt dan voor producten tussen de 5 en 7,50 euro per stuk.
 

7. Kunnen mijn klanten direct bestellen en afrekenen?

Er kan direct afgerekend worden via de shop. PromoCat heeft koppelingen met de bekendste betalingssystemen zoals o.a. iDeal en Multisafepay.
 

8. Hoe zit het met productupdates van mijn suppliers?

Als jouw supplier nieuwe productinformatie beschikbaar stelt, hoef jij hiervoor niets te doen. Dat doet PromoCat voor je. Je ontvangt maandelijks van PromoCat een nieuwsbrief. Hierin staat vermeld welke suppliers nieuwe producten hebben of welke supplier hun prijzen gewijzigd hebben.
 

9. Kan ik eenvoudig nieuwsbrieven versturen?

PromoCat heeft een koppeling met MailChimp. Deze gratis nieuwsbrieftool kan je gebruiken tot 2.000 mailadressen en tot 12.000 emails per maand. Via Mijn PromoCat kan je jouw klanten eenvoudig invoeren en rubriceren per sector. PromoCat hanteert 15 verschillende sectoren zoals o.a. de zorgsector, de bouwsector en overheidsinstellingen. Via deze groepering kan je specifieke nieuwsbrieven en aanbiedingen maken. Je kunt ook selecties maken op afnamegroepen zoals Relatiegeschenken, promotietextiel, sportkleding of werkkleding. Via de dashboards van PromoCat worden de resultaten per mailing bijgehouden.
 

10. Zien alle shop er hetzelfde uit?

Gelukkig niet. Je eigen stijl en huisstijl uitdragen is belangrijk. Daarom heeft PromoCat zeer uitgebreide design mogelijkheden. Je kan je eigen thema kiezen en deze nog helemaal naar eigen smaak inrichten. Je kunt er ook voor kiezen om een maatwerk ontwerp te laten maken door PromoCat.

11. In welke talen is PromoCat beschikbaar?

Op dit moment beschikken wij over de volgende talen: Nederlands, Engels en Frans.

12. Hoe werkt het met opdrukkosten?

Via Mijn PromoCat kan je jouw verkoopprijzen van de verschillende bedrukkingstechnieken invoeren. PromoCat heeft voor alle productcategorieën al de meest gangbare druktechniek bepaalt. De prijzen die je invoert bij bijvoorbeeld zeefdruk of transferdruk worden direct inzichtelijk per product. Natuurlijk kan je de indeling wijzigen.

13. Wat betaal ik voor PromoCat?

We hebben alle prijzen voor je op een rijtje gezet, bekijk hiervoor de PromoCat Store en klik hier.

14. Wat als ik vragen heb nadat de shop live is?

Bij PromoCat willen we ervoor zorgen dat je blij wordt van onze online diensten. We staan daarom altijd voor je klaar voor vragen en advies. Stel je jouw vraag via Mijn PromoCat, dan heb je altijd binnen 4 uur antwoord. Bellen kan natuurlijk ook. Of maak een afspraak.

15. Wat als ik nog een vraag heb?

Dan staan we je graag te woord! Bel ons via +31 (0)50 210 2810 of stuur ons een bericht en klik hier. Ons bezoeken kan natuurlijk ook. Je bent altijd van harte welkom!